jeudi 10 décembre 2015

BSOD op willekeurige momenten

Dag allemaal,

Ik kamp met een lastig probleem en hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Op totaal willekeurige momenten, soms 3x per dag, soms 1x per week, krijg ik een BSOD met de melding "DRIVER_POWER_STATE_FAILURE".
Op internet valt hier veel informatie over te vinden, maar na weken gepruts ben ik er nog niet uit. Het ergste is dat je na elke oplossing maar moet afwachten of het weg is of niet.

Mijn systeem runt op Windows 10 64-Bit. Dit is een nieuwe PC sinds augustus dit jaar, er heeft geen ander besturingssysteem opgestaan. Alle updates zijn geïnstalleerd.
Verder: i7-5820K, MSI X99 SLI PLUS, GTX970, PSU is 750W, koeling is prima.

Wanneer ik de applicatie BlueScreenView gebruik krijg ik deze informatie, maar hier word ik persoonlijk niets wijzer uit:

BlueScreenView.jpg
Imgur: The most awesome images on the Internet

Vervolgens heb ik een andere applicatie gedownload die op een ander forum werd voorgesteld, die vertelde me dit:

WhoCrashed.jpg
Imgur: The most awesome images on the Internet

Volgens die applicatie is het dus een software probleem, geen hardware. Ik heb daarjuist alle meest recente drivers van mijn moederbord gedownload, alsook de grafische, en die van mijn muis ook opnieuw.
Alles waar ik aan kan denken is up to date, en toch viel hij amper een kwartier daarna wééral uit.

Is het mogelijk dat het iets in verband met mijn beeldscherm(en) is? Ik heb één scherm dat gebruik maakt van een DVI-D kabel (dacht toch dat hij zo heette) en de andere is verbonden met een gewone DVI kabel.

Alle tips en/of suggesties zijn welkom, ik zou dit probleem héél graag oplossen. Bedankt voor het lezen en ik kijk uit naar jullie reactie(s)!
Bijgevoegde afbeelding(e)


BSOD op willekeurige momenten

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire