jeudi 19 mars 2015

Nieuwe computer

Goede morgen,



ik heb op dit moment een W7 SP1 32b computer die akelig traag is geworden. Geen ruimte meer voor extra geheugen en dergelijke beperkingn dus ik heb een nieuwe gekocht met een 64b processor meer geheugen en een moderkaart met meer mogelijkheden. Vooruitlopend op een evntuele (gratis) overgang naar W10 ga ik er weer W7 SP1 op laten zetten, maar dan komt het hele verhaal van bijv. installatie van betaalde versies van toepassingssoftware e.d. Daar heb ik vragen over gesteld aan de diverse leveranciers. Rest mij nog met de bestanden over te zetten en daar gaat met name mijn vraag aan jullie over.



Jullie hebben ongetwijfeld goede tips om die bestanden feilloos over te plaatsen?!

Uitgangspunt voor mij is dat de bestanden op een andere wel dan niet physiek gescheiden schijf.

Ik weet van het bestaan van Windows Easy Transfer met bijbehorende kabel af, maar weet niet of en hoe "Easy" het is en wat de berkingen zijn. Heb nl wel eens gehoord dat het niet risicoloos werkt met OEM versies van de SSW. Afijn ik heb dus geen praktijervaring en voordat ik me daarin stort dacht ik bij jullie te raden te gaan. Is me voorheen ook goed bevallen, dus ....(lachen);)(y)



Kan ik trouwens niet gewoon een backup maken en die overzetten?



Vragen te over en misschien zelfs wel teveel?



Ik hoor heel graag van jullie!!



Cees





Nieuwe computer

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire