jeudi 1 octobre 2015

Encryptie virus

Naar aanleiding van dit topic , dat wat uit de hand begint te lopen zal ik hier een nieuw topic starten.
Een virus geschreven voor Windows systemen , activeert zich al reeds vanaf Windows word ingeladen bij het aanzetten van de computer en Windows nog niet helemaal opgestart is . het virus word dan al wakker en gaat actief zijn werk uitvoeren. Het is daarom ook niet verstandig om als je met je Windows computer niet meer gaat werken, die niet volledig uit te schakelern. Afmelden als gebruiker in Windows, computer in slaapstand zetten, Windows is nog altijd actief.
Om het virus niet wakker te maken als Windows word ingeladen kan men de computer ook booten met een schijfje , niet gebaseerd op het Windows OS , maar bijvoorbeeld gebaseerd op een Linux OS .
Testdisk kan ook opgestart worden , niet alleen vanuit Windows ,het kan ook op een USB stick geplaatst worden , waarmee men de computer kan booten. Daar Windows niet actief is , zal het virus niet ontwaken en zo opgespoord worden.
Ik heb van vrienden, kennissen, famillie al dikwijls te horen gekregen, jij kijkt zeker veel naar films , jij hebt veel fantasie, gaat het soms ver zoeken, en gaaat soms heel erg overdrijven en dingen vertellen die nooit kunnen.
Een paar jaartjes geleden zag ik zo iets op TV. Iedereen zal het wel kennen. De vergrendeling van de deur van de auto. Even op het knopje drukken van het apparaatje, infrarood verbinding en de wagen is vast. Dat werd gedacht , tot er eentje geprobeerd had met een afstandsbediening van een TV. Hij had wel maanden geprobeerd en honderdduizenden cijfercombinaties ingevoerd op zijn afstandsbediening, tot plots , klik en het slot was los . De encryptie van de cijfercode van dat apparaatje wazs gekraakt met zijn afstandsbediening voor de TV. En een encryptievirus is net hztzelfde . Men kan misschien maanden, jaren zoeken moeten zoeken achter de sleutel waarmee de map of bestanden werden versleuteld , maar ooit moet het eens lukken. Ik ben geen beveiliger , of onderzoeker en ga me daarmee niet bezighouden .
Wie naar VTM kijkt naar Luc Alloo in de gevangenis , zal het zich misschien ook nog herinneren toen hij vroeg. Hoe hebben jullie die oveerval gepleegd, want dat was iets niet simpel . Wat kreeg Luc Allo als antwoord. Door naar misdaadfilms te kijken. Wij hebben die film wel honderden malen bekeken, naar de kleinste details gelet , en zo is het ons ook gelukt hoe ze het in de film lieten zien.
Nooit denken, het kan niet en het is onmogelijk. Ik kan ook soms verkeerd zitten en mag men mij verbeteren. Wanneer ik zeker ben van mijn stuk geef ik niet op !


Encryptie virus

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire