jeudi 25 juin 2015

vraagje over de tuin ...!

jaren geleden ben ik naar de tuin center Cauwbergs geweest hier in de buurt ..
ik heb me daar eerst inlichtingen gevraagd betreffende de fijn bladige bamboe met de naam Fargesia murieliae 'Simba' (fijnbladige bamboe) ..
men beweerde me daar dat deze voornamelijk gebruikt word om hagen aan te planten ... met name een losse haag !
dit vond ik prima ook omdat men beweerde dat deze geen vertakkingen kreeg en dat deze maar maximaal 1 meter breed werd ...
dit was ideaal voor mij ...en ik kocht een 7 tal planten ....deze verdeelde ik door deze 7 planten op te splitsen dit om de kosten te besparen ...
nu na 5 jaar zijn de planten groot en bemerk ik dat er zelfs vertakkingen in het gras de kop opsteken ...
ik ben daarop naar de tuin center gegaan en heb de baas er over aangesproken ...
deze leek mij dus niet te willen geloven dat er vertakkingen 3 @ 4 m ver uit het gras komen ...
hij zei me dat ik de eerste was op 40 jaar die hem hier over aansprak .... ik kwam dus ongeloofwaardig over ...
en vroeg hem eens komen te kijken ....hier ging hij niet op in ...

nu stel ik me de vraag :
als er vertakkingen in, het gras de kop opsteken dan zullen ook de geburen hier last van hebben !
wat kan ik doen zonder dat ik de bamboe dient te verwijderen ....!

hier een aantal foto's van het probleem ...
zelfs de afboording aangelegt door klinkers word omhoog gewerkt !

Ashampoo_Snap_2015.06.25_11h15m38s_016_.jpg Ashampoo_Snap_2015.06.25_11h15m56s_017_.jpg


vraagje over de tuin ...!

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire